Nattjobb, för och nackdelar

Där jag jobbar är vi ensamma på nätterna, förutom våra boenden men de sover ju såklart.

Jag måste säga att det är förbannat tråkigt att jobba natt. Jag har snart gjort sex av nio och en halv timme och tröttheten börjar slå till. Det känns först och främst i benen då jag får nästan som en växtvärk, sen är det huvudet som inte är som det ska.

När jag går av från ett nattpass känner jag mig bakfull och kroppen är inte alls som den ska.

När jag kommer hem försöker jag sova, kan jag inte somna mår jag dåligt resten av dagen.
Somnar jag gäller det att se till så jag inte sover för många timmar för då kan jag inte somna på kvällen. Jobbar man bara enstaka nätter är det fruktansvärt onödigt att ställa om dygnsrytmen helt tycker jag.

En nackdel till är att jag blir så fruktansvärt frusen här på nätterna, och jag har ett linne och två tjocktröjor på mig, men brr...


Fördelen är väl OBtillägget, men det är också det enda.

Hoppas ni andra sover gott! Jag längtar hem till en go och varm säng, bara drygt fyra timmar kvar tills dess.

Tjiiiing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0