Snart ägare till en katt till!

Ja ni läste rätt ;P
 
Vi har ju Shiwa hemma, hon flyttade till mig för närmare två år sen från en kompis men det har aldrig blivit något ägarbyte eller så utan hon har bara bott här.
 
Min kompis katt har råkat ut för tråkigheter och den katten är inte försäkrad vilket har fått mig att tänka till.
Jag hoppas att stackarn blir bra igen!
 
Min tanke blev då att tänk om något händer Shiwa, hon är inte försäkrad och vad gör vi om det händer henne något? Ska vi eller kompisen stå för kostnader? Jag gissar att jag inte ens kan ta henne till en veterinär utan att vara hennes ägare? Jag pratade nu med kompisen om det och hon ska kika efter papper och så så fixar vi ägarbyte, så kan jag försäkra henne och dessutom slippa vara orolig över att hon en dag ska vilja hämta hem henne.
 
Zingo är självklart försäkrad sen många år, han blir fem i Juli :)
 
Shiwa däremot blir sex år fina tjejen!
 
Ska bli himla skönt dethär måste jag säga.
 
Börjar dessutom bli "lite smått sugen" HAHA på en kattunge ;) En långhårig hona vore allt något! 
 
 
 
                                                                                                                                                                                               
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0