Lalala.

Det har gått bra lång tid sen jag senast skrev här.

Det finns en eller tre anledningar till det, jag har ett liv. Haha!

Nej men jag har ju jobbet, sambon och har dessutom börjat rida igen efter drygt nio-tio år! (Det där med sambon var naturligtvis ett skämt)

Det började i somras, jag råkade komma upp på mammas grannes ardenner och testade på att skritta, trava och galoppera igen och det varade inte länge men det var underbart.
I början av December tror jag det var så åkte jag ut med sambons familj (de kvinnliga haha) och vi tpg en turridning på islandshäst i två timmar vilket var mer än underbart!

Jag insåg hur mycket jag saknat detta och pratade med en kompis som tipsade om att man kan bli medryttare när jag pratade om ridskola. Jag provred en valack på dryga 160cm, han var liksom något högre än mig och det kändes inte helt rätt, provred en fjording som det kändes bättre med fast ändå inte bra.

Jag hade nästan gett upp.

Till slut strökollade jag bara lite och sen såg jag en annons om medryttare till en D-ponny och samma dag pratade jag med hennes ägare, var där och provred samma vecka och ja, denna veckan har jag ridit två gånger och än är det bara onsdag. Denna ponnyn är så vacker och så snäll och jag är lycklig :) Jag har hittat mig en fin kompis som gör att jag mår bra och får motion :)

Jag har blivit riktigt "hästbiten" igen. Jag läser hästbloggar, är inne på hästgrupper på faceboon. Jag sitter och trånar efter ridprylar hela dagarna känns det som ibland. Sen att jag går upp före kl 8 på mina lediga dagar för att åka och rida säger väl en del. Brukar vilja sova till 9-10 och slappa några timmar :P


Jag jobbar natt, och har något tråkigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0