Älskade!

Jag är förvånad över hur viktig musiken är för mig egentligen.



Är jag ledsen lyssnar jag på musik, är jag glad lyssnar jag på musik, åker jag buss lyssnar jag på musik, på jobbet lyssnar jag på musik.



När jag är ledsen lyssnar jag oftast på musik som för mig hör samman med det jag är ledsen över, vilket inte direkt förbättrar saken men jag tror det är nyttigt. Varför dölja sina känslor?



När jag är glad lyssnar jag på glad musik liksom, är jag hemma sjunger jag högt med, av någon anledning kan jag så gott som varenda text. Jag lyssnar ju även på så gott som allt vilket är väldigt bra i många situationer!


Lisa Ekdahl - Lånad bild!

Shakira – Nordman – Jennifer Lopez – Ramones – Pink Floyd – Magnus Uggla – Akon,
Ja ni fattar väl?

  
Nationalteatern - Lånad bild!

 

Jag lyssnar mer än gärna på gamla svenska artister så som Cajsa Stina Åkerström och Lisa Ekdahl. En härlig låt hörde jag i morse påväg till jobbet, ”Med benen i kors”. Förjävla skön låt.

 

Hur kommer det sig egentligen att musiken kan påverka oss så otroligt mycket?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0