Ångest

Jag måste sluta dricka alkohol, även om det händer ytterst sällan.
Oavsett vad jag gör när jag dricker har jag ångest dagen efter.

Jag mår sjukt dåligt och kan inte sova på kvällarna.
Tankarna bara går runt, runt och åter runt.

"Varför gjorde jag så" "Varför blev det så" "Varför"

Alla dessa varför, när jag inte gjort något fel.
Varje gång jag har druckit får mina vänner agera psykologer,
för att jag har ångest.

Jag är singel, vad gör det om jag strular med bartendern på krogen?

Sån JÄVLA ångest.

Min vän sa idag till mig att leva lite, att leka lite. Men jag kan inte, jag får ångest.
Det känns inte värt det att gå ut och dricka en kväll och sen vara bakfull hela nästa dag,
OCH ha ångest i minst en veckas tid.

Det är inte okej någonstans. MEN.! Jag hade kul i helgen, det hade jag. Jättekul!
Men lik förbannat har jag MEGAångest.



Såhär känner jag mig, typ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0