Foderbyte.

Jag tröttnade på att Zingo fäller så himla mycket och då blev jag rekomenderad att byta foder till Rayal Canin Hair and Skin så jag beställde 10kg. Dessa kom hem idag. Vad jag nu inte har tänkt på är vad jag ska göra med mitt gamla foder. Iams Multi-Cat, jag kan tro att jag har 6-8kg kvar kanske, och jag vill ju se om det nya fodret hjälper så jag vill ju inte ge dem mer än det som krävs vid övergången på fodret.

En vän till mig har jag kanske lockat till att byta foder, de använder Wiskas eller något sånt och många tror att det är väldigt dyrt med bra foder.
Jag förklarade för henne att en säck från Iams på 15kg kostar 600:-. Denna säcken har jag i 5-6 månader, så för en katt skulle den hålla i nästan ett år. 1kg Wiskas kostar kanske 40:- och håller i ca en vecka, det blir 160:- på en månad, på ett år blir det då 1920:-. Vilket foder är värt att köpa?

600:- eller 2000:- ?

Då är det också så att det fodret är grymt mycket bättre!

Det är det ju värt, katterna mår bra och är glada.

Häromdagen kollade jag lite och konstaterade att friskies har 4%kött medans Iams hade 30% kyckling och 10% lax!
Skillnad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0